Po warsztatach, przed konkursem
Ciężki czas warsztatów za nami. Pracowaliśmy długo, uczciwie i do zmęczenia mózgów. Ale było warto, bo uczyliśmy się wiele od siebie nawzajem.
Wszystkim uczestnikom warsztatów raz jeszcze dziękujemy za udział i gratulujemy świetnych pomysłów. A teraz, do 20 czerwca 2016 roku, czekamy na przemyślane, nowatorskie i dopieszczone wnioski. Z tych propozycji 28 czerwca Komisja Ekspertów wybierze projekty, które zakwalifikują się do dofinansowania.
Składane propozycje projektów można konsultować:
- telefonicznie, 89 513 17 46 oraz 44 w godzinach 10-14;
- osobiście, po wcześniejszym ustaleniu dnia i godziny konsultacji;
- mailowo, na adres: bmk@ceik.eu .
Przypominamy, że wypełniony i podpisany załącznik nr 2 można składać do 20 czerwca do godz. 15:00. Załącznik nr 2 prosimy przesłać w postaci papierowej i elektronicznej .doc.
Papierową wersję prosimy kierować na adres: Centrum Edukacji i Inicjatyw Kulturalnych w Olsztynie, ul. Parkowa 1, 10-233 Olsztyn, z dopiskiem WAK.
Elektroniczną wersję w postaci .doc, prosimy przesłać na adres: bmk@ceik.eu
Jednym z elementów warsztatów było wskazanie kryteriów oceny projektów dla Komisji Konkursowej. Oto co nam wyszło:
Kryteria wskazane przez grupę wnioskodawców z terenu województwa:
- Zaangażowanie uczestników w proces tworzenia projektu – 20 pkt.
- Wolna licencja (popularyzacja, dostępność dla innych) – 20 pkt.
- Możliwość kontynuacji projektu – 11 pkt.
- Innowacyjność – 11 pkt.
- Jasna określone cele i rezultaty – 10 pkt.
- Systematyczność – 9 pkt.
- Przejrzystość i spójność projektu – 7 pkt.
- Wykorzystanie potencjału uczestników, do których kierujemy projekt – 8 pkt.
- Spowoduje trwałe, wielowymiarowe relacje między partnerami, realizatorami i odbiorcami projektu – 6 pkt.
- Adekwatność merytoryczna (edukacja kulturowa) – 5 pkt.
Kryteria wskazane przez grupę „olsztyńską”:
- Możliwość wpływu uczestników na proces realizacji projektu – 13 pkt.
- Wzbogacenie kompetencji uczestników – 13 pkt.
- Projekt łączy różne środowiska - 9 pkt.
- Projekt pobudza i rozwija kreatywność uczestników 7 głosów.
- Trwałość efektów - 7 głosów.
- Alternatywa dla tradycyjnej edukacji 7
- Otwartość na inne inicjatywy – 6
- Projekt zakłada czynne uczestnictwo wszystkich biorących udział 4
- Adekwatność projektu do rozpoznanych potrzeb – 3
Kryteria wskazane przez grupę ełcką (dwie grypy robocze, kryteria uporządkowane według ich znaczenia)
- Możliwość kontynuacji projektu.
- Jakość współpracy partnerów.
- Czy odpowiada na potrzeby środowiska, do którego jest skierowany.
- Otwartość na kreatywność i potrzeby odbiorców.
- Co zyska odbiorca (środowisko).
- Oryginalność – innowacyjność.
- Przestrzeń realizacji projektu ( zasięg terytorialny i społeczny).
- Szanse na kontynuowanie działań po zakończeniu projektu.
- Zaangażowanie społeczności lokalnej.
- Wzajemne uczenie się - wymiana doświadczeń i wiedzy.
- Współpraca partnerska (pozyskiwanie nowych partnerów).
- Wkład własny.
- Tworzenie nowych przestrzeni kulturowych.
Na tej podstawie ostateczne kryteria oceny ustalone zostaną przez Radę Partnerów projektu.